Cuvintele celor care nu cuvanta part 1 de Ionut Bujdei

by

M-am trezit de dimineata, momentan imi beau cafeaua si fumez o tigara. In principiu ma gandesc ce sa scriu legat de titlul acesta. Fumez, fumez, ma gandesc, “…/Imi caut cuvintele prin ceata acum/…”.
Ma aflu intr-un razboi continuu cu mine insumi, un razboi al gandurilor, al sentimentelor, al ideilor si al ambitiilor.”am o dubla personalitate si-o devolt pe-a treia”. De ce?
Pentru ca incep sa imi dau seama ca diferenta dintre “mine” si “eu” o face un simplu cuvant “curaj”. Nu, nu e acelasi curaj cu care sar noaptea de pe un bloc pe altul imbracat cu o mantie neagra, aflat intr-o lupta permanenta de a oprii raufacatorii – nu e curajul faptelor.
Curajul vorbelor, curajul de a comunica fara frica, curajul de  a avea o minte deschisa – caci la acesta ma refer- il are fiecare dintre noi intr-o oarecare masura, desi cred ca cei mai multi nu se gandesc niciodata la asta. Oricum, e greu sa ai curaj cand stii ca cei din jurul tau iti pot da o sentinta mai grea decat a celui mai aspru judecator.
In opinia mea cauza acestui lucru ar fi faptul ca foarte multi oameni pot sa te auda dar sunt putini cei care stiu sau vor sa te asculte. De aceea, unii ditre noi s-au trezit in fata unui zid construit din caramizi de indiferenta si au realizat ca daca vorbele sunt arme atunci au tras cu gloante oarbe.
Odata, de doua ori, de mai multe ori si uite asa se poate sa iti intre in cap idei de genul “cea mai importanta persoana sunt eu si nu trebuie sa aud nimic de la nimeni”.
Sunt ferm convins ca toti au ganduri care ar dori sa le impartaseasca celorlalti fara frica, vise extraordinare, inchipuiri fantastice, ambitii greu de atins sau cunostiinte peste nivelul altora. Unii pur si simplu nu le spun deoarece cred ca pe nimeni nu va interesa ce ar avea de spus.
Oricum, poate ar trebuii sa avem mai mult curaj sa ascultam, poate “scuza-ma ca te deranjez dar as dori sa te ascult, spune-mi daca ai ceva de spus. ”

ar face macar cateodata o diferenta…

p.s.
Am citit odata un articol intr-o revista care ma ajutat sa-mi construiesc cel mai mare vis al meu – sa traversez continentul sud american pe motocicleta. Cred ca fiecare dintre noi are nevoie de momente de “pure sweet freedom”. In viziunea fiecaruia “freedom” poate inseamna o multime de lucruri diferite, la mine poate inseamna sa merg cat de repede pot cu un vant turbat in spate si sa tip cat de tare pot in tot acest timp chiar daca nu ma aude nimeni, sa privesc in fata mea un drum ce se onduleaza la nesfarsit.

poate am fumat prea mult.

Tags: , , ,

One Response to “Cuvintele celor care nu cuvanta part 1 de Ionut Bujdei”

  1. andreea Says:

    apreciez modul in care ai abordat problema
    “scuza-ma ca te deranjez dar as dori sa te ascult, spune-mi daca ai ceva de spus. “ bine punctat
    bvo, baiat destept :))

Leave a Reply

