Presa ar trebui sa fie obligatorie de sarbatori…

by

Presa ar trebui sa fie obligatorie de sarbatori. Informatia, uneori considerata gratuita, este mult prea pretioasa pentru a fi lasata in urma cu ocazia sarbatorilor pascale, de Craciun sau alte ocazii pur si simplu banale.

Ziarele cotidiene din Cluj nu si-au facut datoria cu ocazia sarbatorilor pascale. Noi, banalii si umilii consumatorii de presa, ne-am putut baza doar pe televiziunile lui Vantu si Voiculescu. E normal?

Jurnalistii se asteapta la perioade libere cu ocazia tuturor sarbatorilor, fara sa se conceapa faptul ca domeniul in care lucreaza nu ar trebui sa concepe pauze si ar trebui sa lucreze non-stop.

Ma gandesc tot mai mult daca moralitatea afecteaza presa in general si presa clujeana in particular. Ma gandesc daca un lucru normal pe care mass-media ar trebui sa il faca este sa informeze masele. In perioada sarbatorilor nu am putut citi nimic despre Cluj decat pe site-urile posturilor de televiziune si acele informatii putine.

Toate ziarele care se dau “mari” din Cluj nu si-au facut treaba in aceasta perioada. Lipsa moralitatii sau inconstienta? Oare ce ar trebui sa facem noi, consumatorii si nu numaidecat “producatorii” de stiri, ca sa avem toate lucrurile interesante la dispozitie. Nu… Nu ma intereseaza ce au facut premierul, presedintele si Elena Basescu ca in toti anii in aceasta perioada. Ma intereseaza subiectele “quality” cu care m-ati obisnuit in fiecare saptamana. Nu vreau sa stiu ce “bombe” a mai dat Udrea cu urarile ei si nici cine nu ne-a urat de Pasti. Ma intereseaza ce se intampla in Romania si in special in Cluj. Oare cer prea mult de la ziarele care imi furnizeaza informatia zilnica? Cer prea mult daca vreau sa platesc 1 leu pentru stirile la care am dreptul sau sa intru pe site-urile care ma informeaza live?

Eu vreau ca oamenii din presa sa aiba concediu in alte perioade mai putin importante si sa isi faca in acel timp subiecte de rezerva cum e normal. Eu vreau sa stiu unde ne aflam in perioada Pastelui si cate tzatze s-o mai dezvelit in Cluj, ce morti tragice au mai fost si ce scandaluri au mai fost la DNA Cluj. Sunt sigur ca in perioada Pastelui s-au intamplat multe lucruri de care nu am aflat si multe lucruri de care am trebui sa aflam. Intreb din nou, aceasi intrebare retorica: moral sau imoral? Nu ar trebui sa fie presa obligatorie?:) Nu ar trebui sa avem toti dreptul sa fim informati mai mult formal decat informal, cum am fost informati in aceasta perioada pascala?

Rusine sa va fie ziare, Rusine sa va fie politici editoriale de lux, Rusine si voua “moguli”, dar si voua pitici de presa! Poate de Craciun imi veti zice si voi mai putine lucruri despre Base, Boc si Voiculescu si imi veti pune la dispozitie informatii de calitate. Cer prea mult? Stiti prea bine ca nu!

Atac catre: Foaia Transilvana, Monitorul de Cluj, Clujeanul, Citynews, Faclia, Adevarul de Cluj(care a aparut in toate zilele in afara de duminica Pastelui) si alte publicatii care imi ofera informatii cotidiene.

Semnat: consumatorul cotidian de presa

Tags: , , ,

Leave a Reply

