Jurnalistii care nu sunt jurnalisti

by

Nu stiu voi cum va simtiti, dar ce vad eu in jurul meu sunt majoritatea “produse” ale sectiei Jurnalism de la Facultatea de Stiinte Politice a Universitatii Babes-Bolyai.

Stiu ca voi nu aveti incredere in ea, cum nu am nici eu, dar, asa cum eu nu ar trebui sa scriu asta pe blog, probabil nici voi nu vedeti jurnalisti in presa clujeana care sa fie altceva decat astfel de produse. Sunt dezamagit de diferentele dintre stilurile in care am invatat la facultate sa scriu si cele patru stiluri complet diferite ale ziarelor la care am lucrat. Nu pot sa imi exprim parerea despre care e cel mai bun, insa stiu ca sunt multe lucruri nefolositoare pe care le-am invatat la facultate (intre putinele lucruri pe care le-am invatat).

Putini oameni mai scriu in presa clujeana din pasiune si putini mai ajung sa stie ce inseamna sa scrii doar pentru a scrie… In rest, ma simt inconjurat doar de oameni care au absolvit jurnalismul, desi nu consider asta un “must” pentru a scrie in presa. Pentru a putea lucra in mass-media trebuie sa ai putin talent, cateva surse si sa stii a dreaq de bine cum sa pui problema.

Astfel, am vazut o groaza de materiale pe care le-am citit si m-am simtit nevoit sa le refac pentru ziarul la care lucrez, pentru a le scrie intr-un stil mai ok si am vazut si materiale la care am inteles totul din prima, fara sa trebuiasca sa imi pun nici o intrebare. Care e diferenta? Jurnalistul o face…

Si nu doar jurnalistul care a invatat asta din scoala, ci si jurnalistul care a terminat medicina, dreptul sau alte facultati. Dupa cateva luni dupa ce am inceput facultatea, mi-am dat seama ca am facut-o degeaba si, dupa inca cateva luni, mi-am dat seama ca poti fi un jurnalist economic fara sa termini ASE.

Unde sunt jurnalistii constructori, jurnalistii fara studii, jurnalistii medici…. dar cei care scriu doar din pasiune si din simt?

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

