Cum fura oamenii lui Patriciu, Adevarul de Cluj?

by

Am aflat si eu cum se face presa in Cluj-Napoca. Iei subiecte de pe bloguri sau din alte ziare si faci un alt ziar, complet nou. Vi se pare corect, asa-i? Prima data cand au preluat subiectul meu de pe blog cu Janis Stuff i-am zis lui Bogdan Stanciu numai pe messenger ca nu prea se face asa, sa preiei subiecte fara sursa, fara multumesc. Dar deja cand scriu un subiect in Gazeta de Cluj de luni, ca Muzeul National de Istorie a Transilvaniei se va inchide pe o perioada lunga, deja e grosolanie sa preiei subiectul fara link, fara nimic. Baieti, din generozitatea mea, va voi da un link:) Materialul preluat il puteti citi aici. Probabil Mihai Bacalu nu avea cum sa ma citeze, dar macar de informa calumea. Pentru ca acel muzeu nu are cum sa fie deschis in 2 ani de zile, pentru ca acea reabilitare costa 10 milioane de euro. Ministerul Culturii nu are fonduri suficiente pentru a aloca 5 milioane de euro pe an pentru Muzeul National de Istorie a Transilvaniei.

Ma gandesc sa nu mai scriu pe blog, sa nu mai scriu in ziar pentru a nu le oferi informatiile celor de la Adevarul.

P.S.: Merita sa mentionez ca si eu am lucrat pentru ei o luna de zileanul trecut, aproximativ prin noiembrie. Aici.

Tags: , ,

17 Responses to “Cum fura oamenii lui Patriciu, Adevarul de Cluj?”

  1. Tudor Says:

    Tibi,

    Nu comentez prea multe că iarăşi se interpretează. Sincer îţi spun, ţi-aş înţelege frustarea la exclusivităţi sau ştiri date în premieră (cum se pare că a fost cea cu Janis, care oricum ar fi ieşit la iveală în alt fel).

    Tipul articolului despre care vorbeşti şi pe care “a dat” Mihai nu prea merită să faci asemenea acuze. Dar văd că pentru tine, aceasta este picătura care a umplut paharul.

    Nu mai spun că fiecare produs media are publicul lui ţintă. Şi aşa, dacă adunăm cititorii articolelor (al tău şi al lui Mihai), tot nu ar trebui să ne mulţumească la ce procentaj de informare am ajuns pe subiect.

    Tu ai făcut un articol bine documentat, o analiză pentru un săptămânal, iar la noi pare a fi unul la nivel de minim informaţii, pentru un cotidian.

    Iar precizarea sursei mi se pare inutilă cât timp lucrările la muzeu au blocat o stradă şi le-a văzut un sfert dintre clujeni. Mi se pare o copilărie să ai pretenţii de citat sursa, dar după cum am scris mai sus, parţial îţi înţeleg paharul plin de frustrări.

    Spor în continuare şi tu scrie articolele pentru cititorii tăi, că doar aşa va creşte numărul lor. Inclusiv a colegilor de breaslă, care vor continua să nu te citeze, şi pe chestii mai GRAVE.

  2. Tudor Says:

    PS: Să nu uităm de corporatisme:

    Poziţia de mai sus este una PRIVATĂ şi îi rog pe toţi să o ia ca atare.

    Aveţi doar dreptul să vă supăraţi pe mine pentru ea🙂

  3. hriho Says:

    @Tudor: In primul rand, iti multumesc pentru opinia ta. Nu putea sa scrie un articol care sa nu aduca elemente noi, atata timp cat a aparut deja un material pe un asemenea subiect. Eu stiu ca in presa un lucru foarte important este documentarea, iar daca dai search pe google ce s-a scris in ultima saptamana despre muzeul national de istorie a transilvaniei pe prima pagina e Gazeta de Cluj. Ma bucur ca Bacalu a scris si ca a transmis informatia cititorilor sai, insa ce m-a enervat mai tare a fost ca nu a a dat subiectul bine. Daca MNIT va primi 5 milioane de euro pe an se va deschide in 2 ani. Crezi ca asta e posibil?

  4. Vasile Says:

    Tibi, modul in care pui tu aici problema e – din punctul meu de vedere – nedemn de un jurnalist al carui scop se presupune ca e informarea cetatenilor.
    Cum ar fi ca toti cei care u scris candva o stire sau un articol despre un anume subiect sa sara in sus zece metri daca acel subiect va fi tratat de alte ziare? Unde ar mai fi principalul scop al muncii de jurnalist, si anume informarea cetatenilor.
    Fa un scurt exercitiu de imaginatie: Avem un oras cu 400.000 de locuitori si un ziar care ajunge la maximum 1.000 dintre acestia. Ei bine, in ziarul acesta apare un articol despre niste manevre ilegale pe care le face primarul orasului respectiv. Ce trebuie sa faca celelalte ziare?

    PS: Apropo de titlu… FURT, furturi, s.n. Infracțiune care constă în însușirea pe nedrept a unui lucru mobil al altuia; hoție, furătură (conform DEX). Get my point?

  5. hriho Says:

    nedemn a fost si gestul lui mihai asa ca intr-o economie de piata, toti trebuie sa foloseasca aceiasi moneda:)

  6. Bogdan Stanciu Says:

    Hrihorciuc, eu i-am sugerat lui Mihai sa faca acel subiect. Asa ca eu sunt cel pe care il poti acuza de furt, nu Mihai Bacalu. Si da, am furat subiectul, pe fata, cu nesimtire, asa cum imi sta in caracter, dupa cum stiu toti.

    Marturisesc ca in fiecare luni ma trezesc in spasme la ora 6.00 si citesc cu febrilitate ce ai scris in saptamanalul de mare tiraj la care lucrezi, dupa care fac spume la gura din cauza subiectelor pe care le-ai avut tu si noi, o redactie intreaga, le-am ratat.

    Ma caiesc aici, in public: valoarea unui jurnalist este data de astfel de exclusivitati cum ai avut tu. In ce ma priveste pe mine, hotul de la Adevarul de Cluj, am sa traiesc toata viata cu stigmatul furtului intelectual de care ma fac vinovat fata de tine.

    Cu respect,
    Bogdan Stanciu

  7. Eju Says:

    Draga Tibi,

    In ziua de azi mai conteaza cine da primul informatia sau impactul acesteia asupra populatiei? furtul e o infractiune pedepsita de codul penal din Romania. de ce nu te adresezi organelor competente si rezolva problema. Cu toate ca ma indoiesc sa ai dreptate. oricum fara sa imi iei in nume de rau dar faci presa doar de putin timp prin urmare nu mai aduce acuze gratuite doar de dragul de a iesi in fata.
    P.S. fara suparare

  8. hriho Says:

    @Bogdan Stanciu: draga Bogdane, nu stiam ca este o limita minima a tirajului pe care il poate avea un ziar care ii da titulatura de “ziar”. nu stiu daca asta o stabilesti tu sau o stabileste tipografia, care nu scoate mai putin de un numar de X ziare. Then again, daca este o limita a tirajului la care puteti cita un anumit ziar, ca asa o fi ceva politica de-a lui Patriciu, te rog sa ma anunti, ca nu stiu despre acest lucru si imi voi cere scuze.
    Imi pare rau sa te mai dezamagesc odata, dar tu nu te trezesti la 6 pentru a citi subiectele mele, ci pentru ca asa te pune Patriciu. Asta a fost o regula impusa, nedorita de angajati si stii asta prea bine. Si daca nu iti plac subiectele pe care le fac eu, de ce le scrieti si voi? Sau vrei sa imi zici ca oamenii de la Adevarul nu isi fac documentare pe subiect si nu folosesc batranul Google? Cum ii ziceam si lui Tudor, prima cautare pe Google la Muzeul National de Istorie a Transilvaniei a unui link care sa fi fost scris in ultima saptamana era Gazeta.
    Si intrebarea care ma nedumereste pe mine mai mult este de ce le scrieti incomplet, spre deosebire de mine? Din cate stiu eu, MNIT este in subordinea Ministerului Culturii. Ati vorbit cu oamenii de pe acolo daca le dau banii?
    Si daca vrei sa vorbim despre subiectele mele nu e nicio problema, sunt sigur ca sunt subiecte care, daca nu iti fac spume la gura, macar te-ar interesa. Dar despre asta in alt episod sau te indrum iarasi spre batranul Google. Poate fi folositor cateodata
    Scuza-ma daca consideri ca am fost rau, dar o sa ii las batranului Bogdan Stanciu un loc in autobuz cand ne intalnim:)
    Hriho

  9. Scoobytza Cristina Says:

    So… nu am citit comentariile mult prea lungi de pe blog…din lene, insa pot spune ca povestea cu reparatiile la Muzeul de Istorie este chiar veche. De ce? Prin vara am avut aceeasi idee de a scrie un text despre reabilitarea muzeului, despre cat o sa dureze, cati bani se investesc…bla, bla, bla…numai ca dand un search pe google (prieten bun cu mine) am vazut ca stirea a aparut inainte sa apuc sa fac vreun material.

    PS: Am vrut sa demonstrez un singur lucru cu postul asta. Uneori se intampla sa afli de aceleasi subiecte din diverse locuri. Poate ca Sebi nu a auzit de Janis de la seful lui asa cum nici eu nu am auzit de reparatiile de la muzeul de istorie de la cei care au scris primii.

    Cristina

  10. hriho Says:

    @Scoobytza: Sa speram ca concidientele nu se vor inmulti la adevarul, ca as putea da multe astfel de exemple:) mersi din nou de comentariu:) sa speram ca vom face ca subiectele pe care le vrem, numai ca mai bine si mai diferit fata de altii:d

  11. Vasile Says:

    Tibi, am eu impresia sau tu chiar te plictisesti rau de tot?
    Parca citeam ceva despre o plimbare la Bucuresti si despre cum ti-a placut acolo. Oare nu ti-a trecut prin cap sa si ramai? Nu de alta, dar iti garantez ca nici Bacalu, nici Sebi, nici eu si nici altcineva din redactie nu o sa iti mai “furam” “mega”-subiectele.

  12. hriho Says:

    @Vasile: Daca ma plictisesc si voi pleca la Bucuresti, te voi anunta pe tine primul, promit. Daca nu am voie sa scriu pe blogul meu despre cum mi-o placut mie la Bucuresti sa imi spui, ca imi voi cere scuze. Daca nu sunt “mega” subiecte nu inteleg de ce mai apar in “mega” ziarul vostru cu “mega” tirajul vostru si cu “mega” redactia voastra?

  13. Vasile Says:

    Crede-ma ca nu tin sa fiu primul care afla. Poti sa nici nu imi zici.
    Iar pe blog la tine poti scrie orice, sper.
    Scuzele pastreaza-le pentru colegii mei, cand iti vei da seama ca ai cam dat-o cu bata-n balta.
    In rest, numai bine!

  14. hriho Says:

    @Vasile: Pai ti-am zis ca te voi anunta primul ca vad ca esti interesant daca ma plictisesc si daca plec in Bucuresti. Sanatate!

  15. hriho Says:

    P.S.: Stiu ca nu iti place postul meu de pe blog, dar macar nu a fost un post care m-o transformat dintr-un redactor sef adjunct intr-un junior reporter:)

  16. Subiectele fara sursa « Hriho’s Blog Says:

    […] Despre alte exemple in oamenii lui Patriciu fura aici. […]

  17. Au disparut ideile presei « Hriho’s Blog Says:

    […] material despre soarta Muzeului National de Istorie a Transilvaniei. Mai multe despre asta, am scris aici. Si sa nu uitam, au preluat si un material care a aparut chiar pe acest blog. Fura de unde prind si […]

Leave a Reply

