Pozitia presei in urmatoarele doua saptamani

by

Lucrurile s-au simplificat…

.. chiar si pentru cei care discuta despre politica doar vorbind despre suvita rebela a lui Basescu care a disparut in ultimii cinci ani sau despre doar despre culoarea albastra a ochilor principalilor candidati , cumva cei mai “mincinosi” ochi,  totul a devenit mult mai simplu…

…chiar si pentru colegii mei din presa totul a devenit mai simplu…

Au mai ramas doar portocalele si rosiile pe taraba, asa ca va rog sa va hotarati bine ce vreti sa mancati in urmatorii cinci ani🙂

In prima zi de dupa primul tur al alegerilor prezidentiale si dupa ce unii candidati au avut timp sa isi puna oamenii din staff sa le scrie discursuri mai inteligente si nu doar impulsive, vezi aici declaratiile lui Crin Antonescu dupa anuntarea exit-polurile , a aparut primul compromis: PNL nu il va sustine pe Basescu. Putem lua acest lucru ca pe un compromis, deoarece Crin Antonescu s-a tinut mare si tare ca el este de “bun-simt” si ca nu il va sustine pe nimeni. In acest moment presa s-a impartit, chiar daca elementele de “bun simt” au continuat astazi. Coalitia PNL si PSD s-a sudat mai tare, in jurul punctului comun Johannis. Chiar daca si-a incalcat principiul, Crin a sustinut ca va semna un pact cu PSD.

Astfel, presa din Romania s-a divizat, incepand de ieri, in urmatoarele categorii:

1. jurnalistii care explica cum toti liberalii si simpatizantii PNL din intreaga lume vor trebui sa voteze cu Geoana

2. ziaristii care sustin ca orice coalitie ar fi intre PSD si PNL, electoratul liberal, de dreapta, nu va vota niciodata un partid de stanga.

Prima categorie de jurnalisti vor sustine pe toata perioada celor doua saptamani care au mai ramas pana la al doilea tur de scrutin ca Johannis este un bun premier, ca el este sustinut de o majoritate parlamentara, ca PSD si PNL pot duce la capat o guvernare mixta ca si in Germania de stanga-dreapta, de parca nu am mai auzit asta la inceputul anului, insa subiectele vor continua pe temele susmentionate.

A doua categorie de ziaristi vor scrie subiecte in care vor explica ca electoratul de dreapta va vota in continuare un partid de dreapta, respectiv PDL, ca toata tara a votat intr-un procentaj foarte mare pentru referendumul lui Basescu, ca se va forma o alta coalitiei PNL-PDL dupa alegeri si acest gen de subiecte.

 

Nu stiu daca nu in acest moment, libertatea presei din Romania nu este prost inteleasa de unii oameni, care reusesc sa imparta lumea asta gri in doua culori antagonice.

P.S.: Chiar daca nu are legatura cu subiectul, colegul meu Mihai Gotiu l-a “surprins” pe Rares Bogdan cu o atiudine de-a deptul “lingusitoare” la presedintele PSD, Mircea Geoana. Cititi despre asta aici. Nush cum se face ca Rares Bogdan, despre care eu am scris aici ca e apropiat de PSD, mi-a declarat ca “nu am nici cea mai mica legatura cu PSD”. Vreau sa-i vad pe cei care mi-au contestat verosimilitatea sa iasa putin din viziuna in rubrica comentarii.

Tags: , ,

3 Responses to “Pozitia presei in urmatoarele doua saptamani”

  1. rares Says:

    Tiberiu, ti-am raspuns mai raspuns la asta dar nu am nici o problema sa repet. Am procedat in consecinta si la lansarea de carte de la Cluj, in august, cand a participat Crin Antonescu. Ti-am mai spus si de ce am facut asta. Am sustinut de ani de zile si voi continua sa sustin si in urmatoarele zile ca inca 5 ani cu Traian Basescu sunt un dezastru pentru Romania. Am sute de texte si interventii TV care argumenteaza asta. Am votat cu bucurie Crin Antonescu in primul tur si voi vota cu speranta ca voi scapa de Basescu, in turul 2. Da, a ajuns Geoana in turul 2, stiam in mare masura asta pentru ca am vazut zeci de sondaje, voi vota fara sa ezit Mircea Geoana pentru ca voi vota impotriva lui Traian Basescu, a Elenei Udrea, a Monicai Iacob-Ridzi, a lui Antonie Solomon, a lui Gheorghe Stefan, a lui Gheorghe Pogea si a grupului de interese de la Golden Blitz. Nu vreau sa mi se mai asculte telefonul mie sau altor jurnalisti. Nu vreau sa mi se mai spuna ca exista oligarhi si moguli buni-cei apropiati de Traian Basescu sau oligarhi rai-cei care sunt impotriva lui. Nu cred ca este ok sa foloseasca nimeni doua unitati de masura. Daca cineva ma putea suspecta de-a lungul timpului de apropiere de vreun partid politic, acela in nici un caz nu putea sa ma lipeasca de PSD. Tu m-ai facut sef de campanie pe Transilvania, fi serios prietene, eu am stat in toata aceasta perioada mai mult pe la statiile locale TV sau radio si prin redactia ZIUA de CLUJ sau biroul meu de la Trend. Un sef de campanie, iti poate spune orice novice ca se ocupa cu totul altceva. Nu-mi aroga ‘calitati’ sau functii pe care nu le am. Am spus si spun in continuare in mod public ca sper ca Traian Basescu sa plece de la Cotroceni. Daca totusi nu va pleca, asta e, mergem inainte si vom critica in continuare pana cineva ne va baga pumnul in gura. Si atunci vom deveni orice altceva decat jurnalisti. Multumesc de gazduire!

  2. Radu Says:

    Bine, Hriho. Si tu doar nu crezi tot ce declara unul sau altul…

  3. hriho Says:

    @Radu: nu ii cred de mult, dar am scris pentru cei care inca ii mai cred pe aia care rasar dupa ploaie:P

Leave a Reply

