Mai mult decat misoginism mioritic…

by

Dupa ultimele discutii avute cu tot felul de prieteni si prietene, sunt nevoit sa ma gandesc ca in lumea noastra misoginismul este un fenomen in continua crestere. In plus, incercam sa scapam de el prin cele mai nepotrivite metode, mai degraba superficiale si ineficiente, puse in practica de ochii lumii. Un bun exemple este promovarea excesiva a unor modele feminine, act bun de curatat constiinta colectiva, dar care nu prea corecteaza si atitudini.

Femeilor pare sa le placa acest sentiment si n-am vazut niciodata o femeie care sa refuze un barbat doar pentru ca e misogin, daca ii plac altele la el. Iar daca foloseste acest motiv, e mai degraba o scuza, un pretext care ascunde altceva..

Singura solutie viabila cu care ne-am putea confrunta pentru a scapa de misoginism este

acceptarea. Nici macar refuzul existentei, nici tentativa de schimbarea, nici o atitudine dispretuitoare, dar nici gasirea unor persoane care nu il au in sange…

Trebuie sa acceptam ca oricat de mult un barbat ar iubi  o anumita femeie, in anumite momente el va afisa un anumit tip zambet in unele momente cand o priveste. Trebuie sa vedem o relatie ideala dintre dintre barbat si femeie, creionata pe toate planurile, mai mult ca o idee platonica, decat ca o realitate apropriata.

Trebuie sa acceptam ca promovarea femeilor in societatea romaneasca si nu numai se face pe alte criterii decat cele care pun in valoarea “lupta” dintre barbati si femei.

Trebuie sa acceptam ca femeile romanesti care au cu adevarat valoare nu vor ajunge prea curand modelul uman de succes.

p.s. imi asum acest post si in special reactiile negative care vor urma…

Tags:

9 Responses to “Mai mult decat misoginism mioritic…”

  1. deea Says:

    fara “trebuie”….

  2. hriho Says:

    tot timpul las cate o nuanta:) exact cum spuneam, women know the situation:)

  3. Andra Says:

    femeile romanesti?🙂

  4. hriho Says:

    femeile made in romania:))) am gresit, probabil:P

  5. Andrada Says:

    Mai lasa-ne! Asta e exact ca femeile obeze care isi accepta aspectul exterior bazandu-se pe idee ca “barbatilor le plac femeile cu forme”.
    Cand tu, dragul meu Tibi, vei iubi sincer si nu-ti va fi rusine sa iesi in societate cu o femeie grasaaaa, atunci o sa accept si eu un misogin.

  6. Vanda Lizeh Says:

    ce inseamna “imi asum”? am tot auzit replica asta pe la teveu (cu predilectie la politicieni)
    (intrebare retorica, stiu ce inseamna, doar ca nu vad rostul specificarii acestui lucru cand e normal ca-ti asumi, doar e scris de tine postul)
    in alta ordine de idei, nu accept ideea de misoginism. Sunt de acord ca sunt multe lucruri pe care femeile nu pot/stiu sa le faca, dar principiul se aplica si invers. Si atunci n-am putea fi si noi feministe ca voi nu stiti sa tricotati?
    Misoginismul e, dupa parerea mea, o caracteristica a barbatilor slabi, care au nevoie de acceptarea celor din jur pentru a se accepta ei insisi.

  7. hriho Says:

    @Andrada: asta poate fi ca si ceea ce zici tu, dar nu e exact acelasi lucru:) chiar crezi ca prietenul tau nu are niciun gram de misognism in el?:P
    @Vanda: spun ca imi asum tocmai din cauza criticilor care imi vor fi aduse:P sau o poti considera si o chestiune ironica la asumarea raspunderii din cadrul guvernului boc, atat de controversate la vremea lor:P
    nu are nicio legatura misoginismul cu cat de slabi sunt un barbati. eu nu cred ca orice persoana este puternica doar pentru ca sa nu isi arate slabiciunile. stii, ca femei misogine sunt, dar barbati care sa aiba ceva impotriva tuturor barbatilor nu am auzit.

  8. ionut Says:

    chiar aseara aveam o discutie cu cineva pe tema asta:
    (ceea ce urmeaza sa scriu nu este valabil pentru toate femeile , ci doar pentru cele care o sa se recunoasca)
    totul a inceput de la faptul ca eu consider ca femeile pe zi ce trece devin tot mai “misogine” in relatiile lor cu barbatii. de ce ?

    Exemplul 1 : pentru ca, toate aveti in mintea voastra , visul ala, “vai draga eu, nu stiu sa fac nimic, nu imi place sa fac nimic, nu stiu sa gatesc, nu stiu sa ii calc o camasa prietenului meu , curat nici nu mai zic :)) , sex oral nu imi place sa fac, DAR EU sunt ferm convinsa ca el ma iubeste, o sa ma iubeasca, o sa imi faca toate mofturile si o sa il tin la respect cum stiu eu mai bine”.

    Exemplul 2: Nu poti sa faci un compliment sincer, la prima vedere unei femei, fara ca aceasta sa considere ca esti un prost, un obsedat sau un nesimtit. Eu stiu, nu sunteti proaste… dar nici nu trebuie sa ne demonstrati ca sunteti destepte (mai ales atunci cand sunteti imbracate provocator in club, nu… cand dansezi pe masa sau pe bar, nu intereseaza pe nimeni cat ai luat la teza la mate) de fiecare data cand sansele si ocazia este de partea voastra.

    Deci, daca obesrc ca una dintre voi da dovada in fata mea de aroganta sau “superioritate”, imi permit uneori, sa fiu macar putin misogin. Cum zicea si tibi in articol, “daca foloseste acest motiv, e mai degraba o scuza, un pretext care ascunde altceva..”.

  9. Statutul unei rase moderne « Hriho’s Blog Says:

    […] Mai mult decat misoginism mioritic […]

Leave a Reply

