Cenzura la Ziua de Cluj

by

Presa are prieteni si are clienti de publicitate. Ziarelor nu vor trai niciodata din vanzari directe, nicidecum prin inserturi de carti sau alte muzicute. Ziua de Cluj are multi prieteni, doar este “cel mai citit ziar quality din Cluj.” Si uite asa, de atata calitate de da pe din-afara se intampla unele marsavii de dragul prieteniilor: articolele defavorabile platitorilor de publicitate dispar de pe site-ul ziarului.

Din multitudinea de prieteni ai cotidianului QUALITY Ziua de Cluj reamintim doi: Universitatea Babes-Bolyai, Trend Communications primind ultimul contract de publicitate stipulat pe site-ul Universitatii Babes-Bolyai la achizitii publice, dar de ce sa nu amintim si de Rosia Montana Gold Corporation(RMGC). Cand primesti bani de la doua surse si ele incep sa se certe, trebuie sa te gandesti partea cui o iei. Celor care ti-au dat mai multi bani sau cei care iti vor da mai multi bani? Celor care iti ofera mai multa putere in favoarea celor care te fac mai vulnerabil? In niciun caz nu mai conteaza prietenia aici, ci banii sunt cei care dicteaza. Ca orice in lumea aceasta, mass-media este o afacere. Nu exista finantori nemarginiti care arunca cu bani doar de dragul de a face presa. Cu totii vor sa scoata bani.

Ziua de Cluj a decis ca vrea sa faca bani pe spatele RMGC asa ca a cenzurat doua materiale impotriva acestei companii. Stirile publicate in editia online a ziuadecj.ro erau de fapt un comunicat trimis de UBB care critica RMGC prin intermediul mai multor voci din interiorul universitatii, printre care si Pompei Cocean. Oricum, curios cum articolele au disparut si de pe indexarea din Google.

Cum presa quality a inceput sa fie cenzurata in Cluj-Napoca, cred ca ma apuc sa citesc tabloide…

Ramaneti pe Hriho’s Blog pentru ca in zilele urmatoare va voi prezenta alte greseli in abordare ale Ziua de Cluj…

Contractul cu UBB

“Universitatea Babeş-Boyai cu sediul în Cluj-Napoca, judeţul Cluj, Str. Mihail Kogălniceanu, nr. 1, cod poştal 400084, cod fiscal 4305849, telefon 0264405300, fax 0264 590592, e-mail: staff@staff.ubbcluj.ro, pagina de internet www.ubbcluj.ro a atribuit, urmare a derulării procedurii de „cerere de ofertă”, contractul nr.19/15.05.2009 către S.C. Trend Communications S.R.L.-cu valoarea de 129.750,46 lei+TVA şi contractul nr. 20/15.05.2009 către S.C. Grupul de Presă Român S.R.L. cu valoarea 15.347,53 lei+TVA”, se arata pe site-ul Universitatii.

Precedentul Romania Libera

Un alt ziar din Romania care avea publicitate de la RMGC si a sters acele articole in defavoarea companiei a fost Romania Libera, dupa cum a scris Cotidianul aici.

Update 1: Oare cum sunt relatiile dintre directorul Ziua de Cluj, Rares Bogdan, si Andrei Marga, rectorul UBB, din moment ce Ziua de Cluj le preia comunicatele si apoi le sterge? S-ar parea ca stau bine mersi la cafele.

Tags: , , , , , , ,

2 Responses to “Cenzura la Ziua de Cluj”

  1. Ziua de Cluj, falimentata de asociatii asociatilor, si-a pastrat printipiile « Hriho’s Blog Says:

    […] Hriho’s Blog (dacă vă e prea greu să pronunţaţi Hri-hor-ciuc) « Cenzura la Ziua de Cluj […]

  2. Mondialu, de la Realitatea TV Cluj, a ţepuit UBB « Buletin de Cluj Says:

    […] balamucul, din noroaiele mogulaşilor Hoandră- Bogdan, Cei din Puţ. Povestea o puteţi citi pe hriho’s blog sau pe voxrepublica. E bine că numărul vigilenţilor creşte, căci ce fac unii prin presă e […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: